Освітній рівень педагогічних працівників
Навчально-виховний процес повністю забезпечено фахівцями, які мають педагогічну освіту , відповідно до певної спеціальності, та володіють державною мовою. Значну увагу адміністрація школи приділяє якісному добору й розподілу кадрів, враховуючи фахові, психологічні, вікові критерії.
Кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності з навчальними планами загальноосвітнього навчального закладу. У 2014-2015 навчальному році штатними працівниками школа забезпечена на 100%. В школі працює 22 вчителя. З них : - вчителів із вищою освітою – 21, що становить 95% від загальної кількості; - вчителів з неповною вищою освітою – 1, що становить 5 % від загальної кількості. Всі педагогічні працівники мають фахову освіту. Отримує другу вищу фахову освіту 1 педпрацівник, 1 педпрацівник закінчив магістратуру та отримав кваліфікацію магістра педагогічної освіти. У 2014-2015 навчальному році заочно навчається 1 педпрацівник (отримання другої вищої освіти).
Навчальний рік
|
Всього педаго-гічних праців-ників
|
3 них мають |
|||||||
Повну вищу педагогічну освіту |
% |
Базову вищу педагогічну освіту |
% |
Непов-ну вищу |
% |
Навчаються заочно |
|||
вища освіта |
друга освіта, магістр. |
||||||||
2011 – 2012 |
17 |
15 |
88 |
2 |
11 |
- |
- |
- |
- |
2012 – 2013 |
17 |
15 |
88 |
2 |
11 |
- |
- |
- |
- |
2013 – 2014 |
21 |
19 |
90 |
2 |
9 |
- |
- |
- |
- |
2014 – 2015 |
21 |
20 |
95 |
1 |
4 |
- |
- |
- |
1 |
Ситуативний аналіз: за звітний період у школі працювало 88-95 % вчителів, які мають вищу освіту.
Якісний склад вчителів за педагогічним стажем
Кількість педпрацівників |
Навчальний рік |
|||
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
|
До 3 років |
2 |
2 |
7 |
3 |
3 – 10 років |
4 |
5 |
4 |
8 |
10- 20 років |
3 |
3 |
3 |
3 |
Понад 20 років |
8 |
7 |
7 |
7 |
Всього |
17 |
17 |
21 |
21 |
Ситуативний аналіз: серед педпрацівників переважають педагоги зі стажем роботи 3-10 років та понад 20 років.
Якісний склад вчителів за віком
Кількість педпрацівників |
Навчальний рік |
|||
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
|
До 30 років |
6 |
4 |
10 |
9 |
31 - 40 років |
3 |
5 |
4 |
5 |
41- 50 років |
4 |
1 |
1 |
1 |
51- 54 років |
3 |
6 |
3 |
3 |
Понад 55 років |
1 |
1 |
3 |
3 |
Всього |
17 |
17 |
21 |
21 |
Ситуативний аналіз: за звітний період серед колективу переважають вчителі віком до 30 років. Пенсіонерів немає.
1.9 Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників
Творче зростання, формування педагогічної майстерності кожного педагога школи – одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи.
Система підвищення кваліфікації вчителів школи визначає пріоритетні напрями. Це:
- формування вміння аналізувати власну діяльність, стан навчально-виховного процесу та діяльність колег;
- концентрація своїх зусиль для досягнення поставленої мети, конкретних цілей, завдань;
- уміння оптимально відбирати зміст, необхідні форми й методи діяльності;
- бачити, розуміти й усвідомлювати проблеми, визначати загальні цілі, уміння виокремлювати пріоритети, вибудовувати завдання і знаходити адекватні їм рішення;
- прогнозувати, проектувати і планувати свою роботу;
- володіти методами самоконтролю й самооцінки педагогічного діагностування;
- розкриття творчого потенціалу кожного вчителя школи;
- залучення вчителів до інноваційної освітньої діяльності;
- самоосвітня діяльність педагога.
Адміністрація школи надає кожному вчителю можливість удосконалювати свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації й успішно проходити атестацію.
За час функціонування школи утворилась певна структура підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яка є складовою розробленої та впровадженої у практику системи методичної роботи, однією із завдань якої є надання дієвої допомоги педагогам для удосконалення їхньої професійної підготовки.
У наявності перспективне планування курсового підвищення кваліфікації вчителів школи терміном на 5 років та планування курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи на поточний навчальний рік, яке узгоджується з Лановецьким районним відділом освіти і науки. Вимога щодо попередності курсового підвищення кваліфікації відносно атестації педагогів дотримується. За останні 5 років курсове підвищення кваліфікації пройшли всі вчителі за графіком. Оформлені звітні матеріали за підсумками курсового підвищення кваліфікації та довідки про проходження курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
У період з 2011 по 2014 рік 16 вчителів школи пройшли підвищення кваліфікації вчителів при ТОКІППО відповідно до фаху (2011 р. – 4, 2012р. – 5, 2013 р. – 6, 2014 р. – 3 педагоги), зазначеному дипломі та предметів, які викладає. Члени адміністрації (директор і заступник директора з навчально-виховної роботи) пройшли курсову перепідготовку не тільки з предметів, які викладають, а й адміністративні курси: Король Є. Г.– курси директорів (2013 р.), Волохата О. Я. – курси заступників директорів з НВР (2012 р.,), 1 педпрацівник заочно здобуває в другу вищу освіту.
Вчителі, які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст», І та II категорії, пройшли очну форму навчання; вчителі вищої категорії пройшли очно-заочну.
Ситуативний аналіз: найбільше вчителів пройшли курси підвищення кваліфікації у 2013 році.
Результативність проходження курсів розглядається й аналізується на засіданнях методичних об’єднань. Педагогічні працівники школи протягом року працюють над темами самоосвіти, виступають з доповідями на засіданнях шкільних предметних методичних об’єднань та районних засіданнях методичних об’єднань, педагогічних радах, семінарах, методичних оперативних нарадах.
Продовжується підготовка вчителів для роботи з комп’ютером. Навчання педагогічного колективу на районних, шкільних семінарах, в творчих групах, під час самоосвіти.
Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. У вересні місяці наказом по школі створюється атестаційна комісія, яка забезпечує, проходження атестації педагогічних працівників згідно планів та графіків атестації. Складено комплексний план проходження атестації до 2020 року, який корегується відповідно до змін.
Велику увагу в школі приділяється проведенню атестації педагогічних працівників, що дає змогу виявити їх професійну підготовку, фаховий рівень, відповідність посаді. Вся робота школи з атестації здійснюється на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації та педагогічної майстерності вчителя шляхом проведення контрольних робіт, замірів знань учнів, тестування, відвідування уроків, позакласних заходів, здійснення аналізу освітнього процесу з урахуванням думки батьків, учнів, а також самооцінка. Аналізуючи результати атестації педкадрів за останні роки, слід відмітити, що зріс рівень педагогічної майстерності. Для прикладу розглянемо таблицю:
Якісний склад вчителів за кваліфікаційними категоріями
Кількість педпрацівників |
Навчальний рік |
|||
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
|
Загальна кількість педпрацівників, |
17 |
17 |
21 |
21 |
із них сумісників |
2 |
2 |
5 |
5 |
Педагогічне звання «учитель-методист» |
- |
- |
- |
- |
Педагогічне звання «старший учитель» |
- |
- |
- |
1 |
Вища кваліфікаційна категорія |
5 |
6 |
6 |
6 |
Перша кваліфікаційна категорія |
3 |
2 |
2 |
2 |
Друга кваліфікаційна категорія |
3 |
3 |
3 |
5 |
Кваліфікаційна категорія спеціаліст |
4 |
4 |
9 |
7 |
9 тарифний розряд |
2 |
2 |
1 |
1 |
Ситуативний аналіз: за звітний період серед педагогічних працівників переважають вчителі , які мають вищу кваліфікаційну категорію та кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
Аналіз якісного складу педагогічного колективу школи свідчить про зростання освітнього рівня педагогів.
У школі склався чудовий колектив педагогів, де поряд із учителями, навченими життєвим досвідом, із глибоким володінням педагогічною мудрістю
і психологічною витонченістю працюють молоді, але вже з певним багажем педагогічної майстерності, творчі, люблячі та віддані своїй справі, які завжди перебувають у пошуку.
Аналіз рівня фахової кваліфікації учителів свідчить про достатній кадровий потенціал школи.
У навчальному закладі створено всі умови для творчого зростання кожного вчителя, узагальнення і поширення його досвіду, підвищення авторитету творчої особистості. Навкруг панує атмосфера поваги і довіри до вчителя.
Кожен педагог постійно перебуває у творчому пошуку. Професійний та інтелектуальний потенціал педагогічного колективу школи значно підвищився і досяг рівня, який забезпечує якісне виконання статутних завдань, що є актуальним напрямом діяльності школи.