Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 19:32

Передмірська загальноосвітня школа

I-II ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

"Світ без насильства"
[ Викачати з сервера (95.5 Kb) ] 13.03.2015, 12:26

Тема: «СВІТ БЕЗ НАСИЛЬСТВА»

Мета: сформулювати уявлення про насильство та розвинути знання про методи захисту від насильства; вміти протистояти насильству; висловлювати своє відношення до можливих випадків насильства.

 

Мій улюблений світ — без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова…

І. Супрун

Соціальний педагог. Прояви насильства супроводжують людство з давніх-давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування. (Тому давайте сьогодні ми проведемо соціально-психологічний практикум на тему «Світ без насильства»,

 

Мета: сформулювати уявлення про насильство та розвинути знання про методи захисту від насильства; вміти протистояти насильству; висловлювати своє відношення до можливих випадків насильства.)

 

Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як захистити себе. Навіть найменша образа словом може завдати шкоди іншій людині. На підтвердження цього пропоную послухати притчу «Все залишає свій слід»

 

Притча «Все залишає свій слід»

 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі.

У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи.

Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху.

Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки.

І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

 

 

Я хочу жити в світі, де немає зла,

І де дитина має волю слова.

Не знаю я, чи це пусті слова,

Чи в світі вже нема такого?

Не хочу вірити в цю правду нелегку,

Що оповитий рідний світ в зневазі,

Що владу має сила зла

І величі нема в повазі.

Потрібно взяти волю у кулак,

З добром і щастям йти по світу.

Подати добрим словом знак

І повернуть любов маленьким дітям.

Людина ж починається з добра.

Людина починається з простого.

І це вже не чиясь погана гра

Людина починається з любові.

 

 

Давайте створимо власний світ, в якому панує любов і немає насильства (колаж з кольорових вирізок)

 

Давайте Послухаємо психолога школи, про те, про цю проблему?

Психолог. Згідно статистики працівників Національної дитячої «гарячої лінії» України  за 6 місяців 2014 року надійшло  8 144 телефонні дзвінки від дітей. Близько 24 % дітей турбує психічне здоров’я, майже 18% діток скаржаться на жорстокість своїх однолітків.

Беручи до уваги цю статистику, набуває актуальності розгляду цього питання у навчальних закладах задля вирішення конфліктів в учнівському середовищі.

Насильство – будь які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування однієї людини стосовно іншої, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи людини та громадянина і завдають їм моральної шкоди, шкоди її фізичному чи  психічному здоров’ю.

 

Соціальний педагог. Ми послухали психолога про поняття насильство. Тепер давайте подумаємо з яким кольором у вас асоціюється насильство. (З темними, чорними кольорами). Чому? (Чорний колір символізує?).

Хто провокує насильство у світі? (Людина власними руками провокує насильство)

На ваших партах лежать «чорні руки», давайте ми їх вчепимо на наш колаж, як сигнал про те, що у світі все ж таки існує насильство і ми живемо поруч з ним (чіпляємо «чорні руки»)

Давайте детальніше розберемо це поняття і поговоримо про його види і шляхи подолання?

 

Психолог. Вправа «Види насильства»

(Діти визначають,  зачитати і приклеюють стікери (дод. 1 ) до відповідного виду насильства на дошці).

Мозковий штурм «Наслідки насильства для жертви»

Жертви булінгу зазнають чимало страждань. Давайте визначимо наслідки насильства для жертви: Що, на Ваш погляд, відчуває жертва?  

(безсилля, образу, самітність, біль, озлобленість, неповагу до себе, зниження успішності; дратівливість; поганий настрій; зацькованість; думки про перехід до іншої школи; страх, низька самооцінка, самотність, відсутність почуття безпеки, депресія, формуються психологічні комплекси невпевненості у собі, неповноцінності тощо).

(Усі висловлення записують на листочках і приклеюють на долонях на плакаті)

Педагогу, що займається цією проблемою, потрібно викликати у всіх дітей співчуття до тих негативних емоцій, що відчуває скривджена й принижена дитина. Розуміти, що на її місці може бути кожен.

Хто з вас пам’ятає найгірший момент з дитинства? А тобі уявіть собі, що було б, якби ви себе так відчували кожен день в школі?

— Який наслідок агресивних дій є найбільш страшним? Думки про самогубство й у найтяжких, найбільш жорстоких випадках - суїцид.

 

Якщо в дитини виникають подібні думки, необхідно, щоб вона знала: вона має право на допомогу! Кожна дитина-жертва має сказати собі: «Я цього не заслуговую!» і шукати шляху звільнення через допомогу дорослих, фахівців. Вона має йти до дорослих, котрі зможуть допомогти.

Ці дорослі, у першу чергу, — соціальний педагог і психолог школи.

Соціальний педагог (він захищає права дітей), здійснює соціальний супровід; повідомити у відповідну службу; повідомити відповідні органи влади.

 Психолог: він спробує встановити причини, здійснює психологічний супровід; надасть підтримку, розуміння;  допоможе урівноважити психічний стан, заспокоїть, визначити, як вчинити в певній ситуації.

Також можна телефонувати на національну «гарячу лінію» з питань запобігання насильству 8-800-500-33-50 

 

Мозковий штурм «Як зупинити насильство».

Запитання: — До кого ви звернулися у школі у випадку насильства?

 (Потрібно запропонувати дітям їхні варіанти, записати: вчителі-предметники, класний керівник, адміністрація школи, друзі, батьки, самостійно)

 

 

Діти-жертви повинні знати, що вони не одинокі в тому, що відбувається.

 

Вправа «Скринька порад»

Мета: надати учасникам практичні поради «Як уникнути насильства у школі»

(Учні по черзі, виймають із скрині поради (дод. 4) і зачитують).

Педагог доповнює останню пораду «Якщо пункт 1 не спрацював, переходь до 2, якщо не спрацював пункт 3, переходь до наступного! Дій!!!»

Психолог роздає пам’ятку і бажає взаєморозуміння та поваги у стосунках з ровесниками.

Соціальний педагог.  Дорогі діти ми вже зрозуміли що таке насильство і які є його види. Також нам надали інформацію як його можна зупинити і куди потрібно звернутися внаслідок виявлення насильства. На початку уроку ми з вами говорили, що саме люди породжують насильство і саме це ми зобразили на плакаті.

 

А тепер давайте подумаємо хто ж протистоїть насильству? (Також люди, а особливо діти).

Варто пам’ятати, що важливим аспектом для дитини, яка страждає від насильства у школі, є достатня любов, підтримка, здорові відносини у сім’ї, а також наявність активного соціального життя поза школою - участь у гуртках, наявність друзів із схожими інтересами тощо.

Якщо центральне місце у житті дитини займає школа, а вдома вона не почуває себе затишно і в безпеці, то насильство у школі переживається дуже болісно. Є випадки, коли доведені до краю діти вчиняють самогубство або ж брутально розправляються з однокласниками (випадки масових розстрілів у школах).

Перш за все необхідно захистити людину, над якою чиниться насильство, підтримати її та вдосконалювати власну особистість, щоб бути прикладом для наслідування у протидії з насильством.

Давайте покажемо це на нашому колажі, щоб і цей світ який ви зробили знову став добрим.  Вам необхідно відповісти на запитання «Що я можу зробити, щоб подолати насильство».

На ваших партах лежать способи реагування на прояви насильства (дод.3), вам потрібно вибрати три з них з кожного розділу, написати на кольорових долонях. Потім підійти до плакату, промовити свій вибір способу подолання насильства, і приклеїти на темні долоні.

 (Діти чіпляють «кольорові ручки»)

 

 

Мій улюблений світ  -

Без насильства,

Без жорстокості, болі і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ –

без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

Мій улюблений світ – це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть люди всієї країни:

Україна – це світ без насильства

 

 

Наша зустріч підійшла до завершення. Сподіваюсь, що вона була для вас корисною, викликала роздуми, а також бажання побудувати по-новому взаємовідносини у вашому учнівському колективі, ви дізналися як подолати насильство та як будувати наше майбутнє, світ без насильства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  1

Види насильства

 

Фізичне насильство

 

Економічне насильство

 

Психологічне насильство

 

Сексуальне насильство

  • нанесення тілесних ушкоджень

 

  • - крадіжки

 

  • поширення образливих чуток

 

  • прізвиська та образи сексуального характеру
  • зачіпачання

 

 

 

  • пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви

 

  • ігнорування

 

  • сексуальні погрози
  • підніжки

 

 

  • Погрози

 

  • зйомки у переодягальнях
  • бійки

 

 

  • Маніпуляції

 

  • образливі рухи тіла

 ––штовхання

 

  • вимагання грошей

 

  • шантаж

 

  • принизливі погляди, жести

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

Орієнтовні відповіді учнів із визначенням

видів допомоги школи щодо проблеми насильства

Допомога, яка може надаватися педагогами

Вчителями-предметники

Класним керівником

Адміністрацією школи

Допоможуть запобігти подальшому насильству;

Будуть переконати ту людину, яка чинить насильство, що вона не права

  • Попередять про можливу розмову з батьками тих дітей, які чинять насильство,
  • повідомлять класному керівнику, адміністрації школи
  • спробувати зібрати учнів, щоб кожен з них розповів свою версію подій, і допомогти їм спільно вирішити ситуацію,
  • пояснить  як треба поводитися;
  • викликати його батьків до школи;
  • поговорити з насильником, з його батьками
  • допомогти знайти винного
  • викликати його батьків до школи;
  • поговорити з насильником, з його батьками
  • розмова  дітей, які чинять насильство з правоохоронними органами

 

Допомога, яка може надаватися

самостійно

  • батьками

друзями

  • Зберігати рівновагу і спокій!
  • Залишити цю ситуацію, піди  від неї в інше місце
  • Ігнорувати, не відповідати емоційно,
  •  «підійти побалакати, щоб більше не чіпав, а якщо зачепить пошкодує;
  • Попроси допомоги  
  • будуть забирати з якихось свят;
  • поговорять, розпитають, зрозуміють, щось підкажуть;
  • переведуть вчитися в іншу школу;
  • викличуть міліцію
  • підтримка, розуміння
  • проводжатимуть додому;
  •  попередити: «Мої друзі можуть допомогти морально і можуть фізично»

Додаток  3

Захист людини, над якою чиниться насильство

  1. Стану на захист того, над ким чиниться насильство
  2. Розбороню ворогуючі сторони
  3. Змушу всіх помиритися
  4. Попереджу, що розповім вчителям, директору школи, батькам
  5. Попереджу про відповідальність за свої вчинки
  6. Покличу дорослого на допомогу
  7. Приведу кривдника до дорослих
  8. Поясню, що вони не праві
  9. Спробую разом визначити причину непорозуміння
  10. Повідомлю дорослого про випадки насильства
  11. Переконуватиму своїх друзів не чинити насильство і виступати проти нього
  12. Попереджу: «Це мій друг. А я друзів не залишаю у біді!»

 

Підтримка людини, над якою чиниться насильство

  1. Я буду підтримувати людину, яка зазнала насильства
  2. Спробую подружитися з тим, над ким чинять насильство
  3. Я буду цікавитися інтересами, настроєм, здоров’ям людини, яка зазнала насильства
  4. Я запрошу людину, яка зазнала насильства, пограти ігри у своїй команді
  5. Допоможу знайти друзів за спільними інтересами
  6. Запрошу до себе в гості, або за запрошенням піду до нього в гості
  7. Привітаюся,  поспілкуюся, поговорю про майбутнє
  8. Запитаю чим я можу допомогти
  9. Познайомлю зі своїми друзями
  10. Запевню у своїй підтримці, дружбі
  11. Якщо я підтримаю людину, яка зазнала насильства, я отримаю вірного друга, адже друзі пізнаються в біді
  12. Зателефоную домовлюся про спільне дозвілля. Наприклад  похід на рибалку тощо.

Самовдосконалення

  1. Визнаю свою провину, якщо вчинив насильство, попрошу вибачення
  2. Не буду вчиняти насильство
  3. Не буду дружити з тими, хто вчиняє насильство
  4. Не буду стояти осторонь коли чиниться насильство. Буду діяти за принципом: «Якщо я не зупиню насильство тоді хто ж?»
  5. Не буду провокувати насильство: дражнитися, маніпулювати кимось
  6. Не буду закликати до насильства
  7. Не буду підтримувати, схвалювати насильство
  8. Буду ставитися до інших так, якби я хотів щоб ставилися до мене
  9. Повністю ігноруватиму всі негативні факти, які не можу змінити.
  10. Спробую менше критикувати і бути поблажливішим до вад та помилок людей, з якими спілкуватимуся. Прагнутиму розуміти їхні дії доброзичливіше.
  11. Спробую ставитися до людей трішечки співчутливіше і дружелюбніше.
  12. Щоб не сталося, реагуватиму спокійно і по змозі розумно.

Додаток  4

ПАМЯТКА

ЩО РОБИТИ, КОЛИ З ТЕБЕ ЗНУЩАЮТЬСЯ?

ЩО РАДЯТЬ ТВОЇ ОДНОЛІТКИ

  • Не реагуй. Зберігай спокій. «Задираки хочуть побачити, чи їм вдалося зачепити тебе за живе. — Якщо ти не реагуєш, вони перестають чіплятися до тебе».
  • «Уникай місць чи ситуацій, в яких задираки зможуть легко причепитися до тебе. Крім того, не забувай, що кривдники теж мають свої проблеми. Усвідомлення цього допоможе зносити їхні болючі слова».
  • Піди геть. «Якщо ти промовчиш, то покажеш, що є зрілим і сильнішим за кривдника — це вияв самовладання, якого бракує задираці».
  • Не відплачуй тією ж монетою. Помста нічого не вирішить, а лише додасть проблем.
  • Пам’ятай про почуття гумору. Наприклад, тобі закидають, що в тебе надмірна вага. Можна просто знизати плечима і сказати: «Та можна було б скинути кілька кіло».
  • Розвивай впевненість у собі. «Задираки помічають, в яких ситуаціях ти починаєш нервувати — і можуть використати це, аби добити тебе морально».
  • Будь впевненим у собі. Не бійся обстоювати свої переконання. Чимало задирак відступають, коли бачать, що тебе не зламати і що ти їх не боїшся».
  • Розкажи комусь про все. За даними одного опитування, більше ніж половина жертв кібербулінгу не розповідає нікому про свою проблему — імовірно, через сором (особливо хлопці) або через страх помсти. Але пам’ятай: задиракам секретність лише на руку. А якщо не мовчати, то можна покласти край знущанням.
  • Поговори про це із своїми братами чи сестрами, або з друзями, щоб тобі не здавалося, що ти одинокий.
  • Розкажи дорослому, якому ти довіряєш – вчителю, директору, водію шкільного автобуса чи завідувачці їдальні про те, що трапилося, або повідом про це анонімно.
Категорія: Мої файли | Додав: Victor
Переглядів: 3766 | Завантажень: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Вітаємо іменинників
Сьогодні вітаємо
Погода
Передмірка
Наша адреса
Україна
Тернопільська область
Лановецький район
 с.Передмірка,
Шевченка, 1
Телефон: 4-65-40

Пишіть нам
peredmirka@ukr.net
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024